176. Länka musik, varumärke & digitala kanaler - My Söderholm, Emperial
Poddavsnitt

176. Länka musik, varumärke & digitala kanaler - My Söderholm, Emperial

Melodifestivalens nya stjärnskotts-profil! Möt grymma My Söderholm som senaste året drivit bolaget Emperial tillsammans med Anders Vrethov, där de hade totalt 8 bidrag i årets Mello och hela 4 stycken som tog sig till finalen! My har tidigare drivit social mediebyrån Social Minds under 7 år, men hjälper nu istället artister att bygga sina varumärken, exempelvis i sociala kanaler som TikTok. Här berättar hon bland annat varför det finns ett gap mellan varumärken och musik, att artister ska våga kräva mer betalt och förstå deras värde - detta i intressant jämförelse med influencers och modeller. Hör om allt från att skapa virala kampanjer och sponsring för artister till att höra om vikten av starka relationer och hur samarbeten med varumärken kan vara snabba pengar. Få hennes expertis kring att bygga artistvarumärken med konkreta tips och exempel, lyssna nu!

176. Länka musik, varumärke & digitala kanaler - My Söderholm, Emperial

Melodifestivalens nya stjärnskotts-profil! Möt grymma My Söderholm som senaste året drivit bolaget Emperial tillsammans med Anders Vrethov, där de hade totalt 8 bidrag i årets Mello och hela 4 stycken som tog sig till finalen! My har tidigare drivit social mediebyrån Social Minds under 7 år, men hjälper nu istället artister att bygga sina varumärken, exempelvis i sociala kanaler som TikTok. Här berättar hon bland annat varför det finns ett gap mellan varumärken och musik, att artister ska våga kräva mer betalt och förstå deras värde - detta i intressant jämförelse med influencers och modeller. Hör om allt från att skapa virala kampanjer och sponsring för artister till att höra om vikten av starka relationer och hur samarbeten med varumärken kan vara snabba pengar. Få hennes expertis kring att bygga artistvarumärken med konkreta tips och exempel, lyssna nu!

KOM IGÅNG MED
KUNSKAPSBREVET

Inget spam, bara utbildning